اروپا برای خرید نفت ایران وارد مذاکره شد
فارس: احمد قلعه‌بانی در حاشیه سومین همایش چشم‌انداز توسعه پایدار یکپارچه و دانایی‌محور منطقه ویژه انرژی پارس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تنها شرکت‌هایی از کشورهای اروپایی می‌توانند از ایران نفت بخرند که قراردادهای ۲ تا ۵ ساله با ایران داشته باشند و در غیر این صورت در روابط با آنها تجدیدنظر خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه دیگر به انگلیس و فرانسه نفت نمی‌فروشیم، گفت: منتظر هستیم دیگر کشورهای اروپایی با ما وارد مذاکره شوند و قراردادهای طولانی مدتی با ایران امضاء کنند و در غیر این صورت نفتی به آنها نخواهیم فروخت.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت افزود: در ابتدای سال جدید و اواخر سال گذشته ذخایر نفت زیادی داشتیم اما با توجه به تقاضای بالای بازار ذخایر ما در یکی دو ماه گذشته به حداقل رسید و به صفر نزدیک شد.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر اندکی به ذخایر ما افزوده شده اما نسبت به سال‌های گذشته حداقل مقدار موجودی نفت ذخیره شده را داریم.
 
قلعه‌بانی اظهار داشت: ما گفته‌ایم نفت به فرانسه و انگلیس نرود، اما اگر شرکت‌های خارج از فرانسه و انگلیس بخواهند از ایران نفت بخرند باید با ما قراردادهای دو تا ۵ ساله امضا کنند، تعهد کنند نفت ایران را به این دو کشور نفروشند، هیچ فورسماژور یا شرطی در قرارداد گنجانده نشود و به تحریم‌های اروپایی نیز اشاره‌ای نشود.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به قراردادهای ایران در قبال توسعه میادین گفت: ما با شرکت انی ایتالیا در توسعه میادین همکاری داشته‌ایم و بابت این همکاری انی می‌تواند از ایران نفت ببرد و تا زمانی که بدهی ما به انی صفر شود نفت تحویل خواهد گرفت.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به قرارداد شرکت استات اویل، اظهار داشت: کشور ما در تعهدات خود خوش‌قول بوده است و ما به تعهدات خودمان در قالب توسعه میادین عمل می‌کنیم.
 
وی گفت:‌ صادرات نفت کشور مانند ماه‌های گذشته و در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.
 
قلعه بانی اضافه کرد:‌ صادرات نفت ایران به فرانسه بیش از قطع آن چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه بوده و در باره آمار صادرات نفت به انگلیس آمار دقیقی در اختیار ندارم.
 
وی با بیان اینکه زمان مشخصی به عنوان مهلت برای این کشورها تعیین نشده است، گفت: بعضی کشورهای اروپایی مذاکراتی درباره صادرات نفت داشته‌اند و بعضی نیز در حال مذاکره با امور بین‌الملل هستند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 1419
بازدید کل : 71794
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket